Motorna pnevmatika: Med miti in resnico

Pojdite v garažo in se sklonite! So pnevmatike na motorju »v redu«?

Kaj pa pomeni »v redu«? Če so pnevmatike stare štiri leta in imajo še dovolj profila – niso v redu. Guma se tudi stara. In če motocikel večino časa stoji, se ta točkovna obremenitev lahko preslika tudi v zgradbo pnevmatike. Ne rečemo, da bo postala jajčasta, lahko pa.

Prikličite si v spomin, kakšna je oblika nove pnevmatike na zadnjem kolesu. Tekalna površina je lepo in enakomerno eliptično napeta.

 

Spremembam v vedenju izrabljene pnevmatike se voznik privaja.

Po kakšnih tri tisoč turistično prevoženih kilometrih se na srednji tretjini že pozna obrabljenost. Po šest tisoč kilometrih pa eliptičnost popolnoma izgine. Sredinski pas tekalne površine kaže izrabljenost in čeprav je na zunanjih tretjinah globina profila (ali dezena) še povsem v skladu z minimalnimi zahtevami prometne zakonodaje, se motorist sooča s tveganjem. Takšna pnevmatika spremeni vedenje motocikla, ko iz vožnje naravnost preidete v nagib. Ker pa se motorist tem počasnim spremembam v vedenju izrabljene pnevmatike postopoma privaja, jih ne čuti. Jih pa v vsej brutalnosti začuti, ko odpelje prve metre na novih pnevmatikah. Niso redki, ki »brez vzroka« padejo v prvem počasnem zavoju za gumarsko delavnico.

 

Počasnim spremembam pnevmatike se motorist postopoma privaja, zato nepravilnosti niti ne čuti. Tveganje s tem samo povečuje.

 

Ni vseeno, za katero znamko in model pnevmatik se odločiš.

Ni odveč opozoriti tudi, da se pnevmatike različnih proizvajalcev dokaj različno vedejo, zato ni vseeno za katero znamko in model pnevmatik se odločiš. Čeprav geometrijske mere pnevmatike neke dimenzije določajo gumarski tehnični standardi, so med različnimi znamkami odstopanja v merah (recimo širina) pomembno velika. Predvsem pa so razlike v vedenju pnevmatik. Ena znamka ima lahko zelo živčno odzivanje, druga znamka pokaže nemirnost na mokrem vozišču, tretja znamka slabo sporoča, kje ima pnevmatika mejo. Ni treba biti vrhunski voznik, da to začutiš. Dovolj je, da ima motorist priložnost peljati enak motocikel z enakimi nastavitvami na pnevmatikah različnih znamk.

 

Pnevmatike izbirajte glede na svoje izkušnje in način vožnje.

In še to. Gostilniški pogovor lahko grdo zavede, če sogovornika nimata enakih zahtev, nimata primerljivega sloga vožnje in ne govorita istega jezika. Saj rumena barva ni samo rumena. Pozna pomlad je skrajni čas, da nataknete na kolesa nove pnevmatike v predpisanih merah, predpisanega hitrostnega indeksa in predpisanega indeksa obremenitve, nosilnosti. Seveda, različnih znamk in različnih modelov nikoli ne parimo med seboj. Zato je pomembno, da ne poslušate drugih, izbirajte glede na svoje izkušnje in glede na svoj način vožnje.

motorno kolo, varna vožnja, zavarovanje motornih koles