Aktualno

%D
dni
%H
ur
%M
minut
%S
sekund

Tek je primeren za vse generacije

objavljeno4. 8. 2022

Hoja in tek sta kot osnovni gibalni dejavnosti človeka primerna tudi za starejšo populacijo. Tako starejši izboljšujejo psihofizične sposobnosti organizma in ohranjajo prepotrebno funkcionalno mišično maso tudi v tem starostnem obdobju. Pred tem pa je priporočljiv pogovor z osebnim zdravnikom, poudarja tekaški trener Klemen Dolenc.

Pri aktivnosti starejših oseb (nad 55 ali 60 let) je po Dolenčevih navedbah na prvem mestu zmernost gibanja. Začetniki naj izmenično pričnejo s kombinacijo hoje in teka, trenažni proces pa naj se začne ob prisotnosti tekaškega trenerja. Ta bo podal ključne nasvete za tekaške užitke; glede tekaške opreme, kot so copati in oblačila, glede trenažnega procesa, hidracije, osnove o uravnoteženi in varovalni prehrani in podobno.

 

Starejši si lahko pomagajo tudi z merilcem srčnega utripa (glede na predhodni pogovor z zdravnikom in trenerjem, ki pripravi plan treninga). Zelo pomembno je, da s tekom ne pretiravajo, prisluhnejo svojemu telesu in se obremenijo le do prijetne utrujenosti – tako, da se lahko z užitkom gibajo tudi v dneh, ki sledijo.

 

Po Dolenčevih besedah je zaželeno, da opravijo 3-4 treninge tedensko, ki naj vsebujejo tekaško ogrevanje, gimnastične vaje, glavni del, (ki naj vsebuje ali dolgotrajni nizko intenzivni tek ali tempo tek, intervalne teke), izteg, vaje za moč in raztezanje.

 

»Tečemo lahko izpred domačih vhodnih vrat, po urbanih naseljih, parkih, gozdno travniških poteh, s trail tekom pa vse tja do sredogorja. Ravno zato je tek najboljša in cenovno najugodnejša izbira,« je prepričan Dolenc.

 

Triglav tek, ki bo 10. septembra na Brdu pri Kranju, tako s svojimi tekaškimi preizkušnjami vabi tudi starejše osebe. Tekaške proge so prilagojene različnim generacijam in različno kondicijsko pripravljenim. Prijavite se lahko na tem spletnem mestu. Vse generacije vabljene tudi na vodene tekaške treninge, ki potekajo v 9 slovenskih krajih.