Ideja za izlet: Veli Badin

Oglejte si ušesa Istre.

Spodmole Velega Badina imenujejo domačini tudi ušesa Istre. Z manjšo pomočjo domišljije dejansko spominjajo na velikanska slonja ušesa.

Šepet okoliških vasi, ki so mu po starem pripovedovanju tu prisluhnili, danes preglasi promet ceste globoko pod nami. Na izhodišče k cerkvici svetega Kvirika se lahko vrnete pod naravnim mostom. Okoli nje veje prav poseben mir, ki vas ne zapusti niti, ko se vrnete v nemirno dolino tranzitne Sočerge.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren tudi za predšolske otroke. Na poti morate biti pozorni, da držite otroke stran od prepadnega roba grebena, po katerem hodite. Pot vas sicer vodi varno stran od njega. K cilju se večinoma zložno spuščate. Med povratkom zlasti mlajšim, zaradi dolžine poti in sicer večinoma zložnega vzpona, pomagajte z nošenjem. Ker večina poti ni osenčena, je poleti lahko vročina kar močna.

Ogled te naravne znamenitosti v istrskem zaledju bo najlepši spomladi ali jeseni.

Višina in čas

Višina: 359 m.

Višina izhodišča: 408 m.

Višinska razlika: - 49 m.

Časi: izhodišče-Veli Badin: 1 ura.

Kako do izhodišča?

Vozite se po primorski avtocesti. Zapustite jo na izvozu za Črni Kal. Po stari cesti se zapeljete proti morju, nato pa naprej proti mejnemu prehodu Sočerga. Ko pridete do vasi Sočerga, ste na začetku naselja pozorni na ozko asfaltirano cesto na levi strani, ki se strmo vzpenja. Po njej se po kratki vožnji povzpnete do cerkvice svetega Kvirika, ki je izhodišče vašega izleta.

Vzpon

Od cerkvice svetega Kvirika greste mimo obzidja pokopališča naprej po kolovozni cesti, na katero vas usmerijo markacije. Položna in zelo razgledna pot vas vodi mimo visokega oddajnika. Za njim se prične zložno spuščati. Pot se le občasno položi ali kratko vzpne. Ko se spustite v gozdiček, kmalu pridete do razpotja. Oznake vas vodijo levo proti vasi Dvori. Pot se zmerno spušča skozi precej zaraščen gozd.

Ko pridete v dolino, na jasi pred makadamsko cesto zavijete desno nazaj na pešpot. To razpotje ni označeno in ga zlahka spregledate. Pot se zložno vzpenja in ko vas v desnem ovinku vodi okoli grebena, postane zelo razgledna. Vodi vas mimo naravnega okna, večjezične informativne table in naprej do naslednje table, ko ste že pod spodmoli Velega Badina. Tabla vam svetuje, da zaradi zelo redkih in ogroženih ptic, ki gnezdijo na tem ozkem območju, poti ne nadaljujete.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.