Ideja za izlet: Vače

Bližnja okolica Vač je znano arheološko najdišče iz železne dobe.

Ste vedeli, da je bila v okolici Vač v času železne dobe ena največjih naselbin v Srednji Evropi? Kronski dragulj najdišča, znamenita situla z Vač, je danes shranjena v Narodnem muzeju Slovenije. Izlet lahko podaljšate do geometričnega središča Slovenije GEOSS.

Zanimivosti in zgodovina

Če se boste podali na izlet do Vač, si lahko večjo kopijo situle ogledate na poti skozi vas Klenik. Omeniti moramo tudi 13 milijonov let staro fosilno morsko "plažo" na robu naselja.

Težko je verjeti, ampak Vače so bile nekoč pod morjem.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Pot je ves čas izrazito nezahtevna in primerna tudi za mlajše. Zaradi njene dolžine jim po potrebi pomagate z nošenjem.

Pot bo zaradi najbolj zanimiva osnovnošolskih otrokom.

Višina in čas

Višina: 696 m.

Višina izhodišča: 520 m.

Višinska razlika: 176 m.

Časi: Izhodišče - cerkev Svetega Križa: 1 ura.

Kako do izhodišča

Vozite se po zasavski cesti Ljubljana-Litija. V Spodnjem Hotiču zavijete levo proti Vačam. Po nekaj kilometrih vožnje pridete v središče naselja, kjer parkirate pred veliko cerkvijo.

Vzpon

Od cerkve greste naprej po glavni cesti. Po približno 100 metrih vas rjava tabla usmeri desno proti fosilni morski obali, ki se nahaja nad pokopališčem. Ko si jo ogledate, greste naprej mimo pokopališča in preko travnika do hiše. Prečkate njeno dvorišče in po cesti nadaljujete proti vasi Klenik.

V vasi greste mimo velike kopije situle iz Vač v smeri tabel za pot Geoss in Arheološko pot Vače. Ko pridete do vodnega zbiralnika, vas Geoss tabla usmeri na ožjo gozdno cesto.

Pot vas vodi mimo najdišča situle z Vač in mimo ostalih arheoloških najdišč, opremljenih z informativnimi tablami. Hitro za strmim travnikom vas tabla Arheološke poti usmeri desno na gozdno jaso. Te poti se držite vse do naslednje podolgovate jase, ki je tudi arheološko najdišče.

Ta predel se imenuje Zgornja Krona, na njenem zahodnem robu manjša zaobljena travnata vzpetina pa Špičasti hrib. Nato se po isti poti vrnete do gozdne ceste. Držite se je vse do samotne cerkvice Svetega Križa, ki jo dosežete po približno 10 minutah hoje.

Sestop

Pod obzidjem cerkvice poiščemo tablo za pot Geoss. Ozka pešpot se precej hitro spušča po gozdnatem pobočju pod cerkvijo, a se nato položi. Pripelje nas do razpotja, kjer naravnost navzdol vodi bližnjica do Vač. Tu nadaljujemo desno za oznakami poti Geoss.

Že čez nekaj 10 metrov pridemo do barvito poslikane samotne kapelice in razpotja. Geoss oznake nas usmerijo levo na ožjo gozdno cesto. Pot se zmerno vzpenja, višje položi, nato pa zložno spušča proti vasi Mačkovca.

Že proti koncu gozdnega dela poti gremo mimo lokacije izginulega srednjeveškega gradu Ketzenberg. Nižje pridemo do širokih travnikov vasice Mačkovca. Skozi naselje sledimo oznakam za pot Geoss. Za vasjo pridemo do križišča glavnih lokalnih cest, kjer gre desno cesta proti Spodnji Slivni. Tu zavijemo levo proti Vačam. Na izhodišče se vrnemo po glavni cesti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

Bi radi več predlogov za izlete? Tukaj lahko najdete predloge tako zahtevnih kot manj zahtevnih, družinskih ali bolj adrenalinskih opisov poti, in to z vseh koncev Slovenije. S sogovorniki iz Planinske zveze Slovenije in Gorske reševalne zveze Slovenije pa smo pripravili tudi upoštevanja vredne nasvete za varno pot v gore.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje