Ideja za izlet: Stenica iz Vitanja

Ko boste v Vitanju obiskali vesoljski center, se povzpnite še na vrh Stenice.

Stenica je najvišji vrh manjšega pogorja, ki se dviga visoko nad Vitanjem. Popotnik ima občutek, da so tu gore rinile druga v drugo, se prerivale in ruvale za skopo odmerjen prostor, in ker ga pri tleh ni bilo veliko, so pač silile kvišku. Preverite, kako se lahko povzpnete na Stenico iz Vitanja.

Zanimivosti in zgodovina

Stenica je s treh strani obdana s tesnimi dolinami in še bolj mogočnimi pogorji. Na severu se nahaja Pohorje, na jugovzhodu se nahaja visoka in dolga zmajeva Konjiška gora, medtem ko zahodno proti Stenici rine prav tako slikovito pogorje Paškega Kozjaka. Tu je najbolj tesno in mračno in gori bi treščili druga v drugo, če ne bi reka Hudinja mednju vrezala slikovite soteske Socke, polne prepadnih sten.

Ne čudi, da so ravno tu, na visoki stožčasti skali na vhodu v sotesko že v na začetku 12. stoletja pozidali stari Vitanjski grad, nezavzetno orlovsko gnezdo, kjer so bolj kot udobje doline cenili varnost  zaradi težkega dostopa in globokih prepadov. Pot na Stenico nas vodi mimo samotne gorske kmetije Vodovnik. Pri njej se odpre izvrsten razgled na južna pobočja zahodnega Pohorja. Našo pozornost pritegnejo prostrani travniki, ki se širijo okoli posameznih samotnih domačij po dolgih pobočjih, ki so pravo nasprotje tesnim dolinam, kjer sonce tudi poleti zaide prehitro. So svetli in razgledni.

Pot na Stenico večinoma vodi skozi gozd in tudi vrh je gozdnat, zato je tura primerna zlasti za vroče poletne dni.

Če se naveličate sence in gozdnega hladu, na zadnjem razpotju gozdarskih poti, kakšnih pet minut pod vrhom, zavijte levo navzdol in prej kot v minuti boste prišli na rob enega razglednih od travnikov.

Marsikomu bo ta visoka, razgledna in osamljena košenica najlepši del poti.

Stenico se sicer najlepše vidi z razglednega stolpa na Stolpniku, najvišjem vrhu Konjiške gore. Od tu se lepo vidi celotno pogorje, če dobro pogledate tudi grad Lindek in pa seveda Špičasti vrh. Le-ta je zlasti med domačini priljubljen pohodniški cilj, nahaja pa se na južnem predelu pogorja.

Zahtevnost in oprema

Pot na Stenico velja za lahko in je označena. Izlet je primeren v vseh letnih časih. Med sorazmerno strmim sestopom od spodnje razgledne točke do roba Vitanja je v mokrem zaradi številnih korenin nevarnost zdrsa. Pozimi se zlasti za spodnji del vzpona do prve razgledne točke priporoča uporabo derez. Sicer pa je dovolj običajna pohodniška obutev.

Višina in čas vzpona

Višina: 1091 m
Izhodišče: 452 m
Višinska razlika: 639 m

Čas: izhodišče – Stenica: 2 uri.

Izhodišče

Zapeljete se v Vitanje in parkirate na parkirišču pred vesoljskim centrom Noordung. Če se v Vitanje pripeljete skozi sotesko Hudinje, se ves čas držite glavne ceste, ki vas bo vodila mimo vesoljskega centra. Če se v Vitanje zapeljete po regionalni cesti Velenje - Slovenj Gradec, se na glavnem križišču v naselju, kjer cesta zavije levo proti Slovenskim Konjicam, držite naravnost za Višnjo vas. Cesta vas 50 metrov za križiščem pripelje do vesoljskega centra.

Vzpon

S hojo pričnete levo po cesti, po kateri ste se pripeljali do parkirišča. Ko pridete do glavnega križišča, nadaljujete desno ob glavni cesti proti Slovenskim Konjicam. Po morda 150 metrih vas planinski smerokaz usmeri desno navzdol na asfaltirano pot, po kateri se spustite do manjšega mostiča. Prečkate potok in se povzpnete do križišča Cvetlične ulice in ulice Štajnhof. S hojo nadaljujete levo in se držite glavne ceste, to je ulice Štajnhof. Višje vas pripelje nad naselje, kjer se odpre izvrsten razgled na Vitanje. Na ostrem ovinku na robu gozda boste desno na začetku kolovoza opazili planinski smerokaz, ki vas usmerja v gozd na planinsko pešpot za Stenico.

Dobro markirana pešpot se prične vzpenjati po strmem stranskem gozdnatem grebenu. Višje vas pripelje do razgledne točke (približno 711 m), katere razgled počasi prerašča drevje. Tu se nahajata klop in vpisna skrinjica. Od tu naprej se pot precej položi, kmalu pa pridete do lesene hiške na koncu ožje makadamske ceste. Tu se držite desno, pešpot pa po dobri minuti hoje pripelje na rob prostranih in na južna pobočja Pohorja razglednih travnikov.

Spustite se do makadamske ceste in po njej nadaljujete desno. Po nekaj sto metrih hoje, na križišču makadamskih cest, se naša cesta obrne levo ostro nazaj proti samotni gorski kmetiji Vodovnik. Še naprej se je držite, a že po dobri minuti hoje vas planinski smerokaz, morda 30 metrov pred kmetijo, usmeri desno na pešpot v gozd.

Vzpon je sprva precej strm, a strmina hitro popusti. Višje pridete na gozdarski kolovoz in ko se ta razcepi, se držite levo. V zmernem vzponu prečite gozdnata pobočja in ko pridete do naslednjega razpotja, vas planinski smerokaz usmeri desno. Po kratkem, a zelo strmem vzponu, pridete na naslednji gozdarski kolovoz. Tu vas planinske markacije ponovno vodijo desno.

Sprva položna pot se v nadaljevanju vzpenja precej strmo in pripelje do makadamske ceste. Po njej nadaljujete levo, a že po nekaj korakih vas planinski smerokaz usmeri desno na kolovoz. Od tu imate do vrha Stenice le še dobrih deset minut hoje. Greste mimo označene razgledne točke, do katere je pot popolnoma zaraščena (avgust, 2020). Širok kolovoz se zoži v stezo, po kateri v nekaj minutah pridete na vrh Stenice.

Sestop

Sestopimo po isti poti.

Opis poti, fotografije in posnetek: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.