Ideja za izlet: Rakov Škocjan

Rakov Škocjan je najbolj dramatičen po dežju.

Veliki naravni most v Rakovem Škocjanu je ostanek velike kraške jame, ki se ji je pred davnimi časi zrušil strop. Naravni park kaže več obrazov, ki sledijo letnim premenam, a vendar je voda tista, ki ga najmočneje zaznamuje. Nekateri Rakov Škocjan najraje obiščejo po daljšem deževju, ko voda bruha na dan iz številnih kraških izvirov, ki so sicer suhi. Tudi narava je tu najbolj lepa ob višjih voda. Odsev drevja v mirni reki Rak, ki teče pod Velikim naravnim mostom je pač neustavljivo lep, romantičen, dih jemajoč.

Zanimivosti

A vendar bomo Veliki naravni most najbolje doživeli v poletni suši, ko struga Raka presahne. Takrat se lahko sprehodimo pod mostom in naprej po strugi reke do Tkalce jame. Sprehod po tesni in globoki soteski, nekdanji mogočni kraški jami, je izredno doživetje.

Veliki naravni most je kot delo modernega umetnika, ki ljubi naravne materiale, skalo, kamen ... In del te inštalacije je reka, ki teče kakšen meter ali dva pod nami. Kljub temu, da je ne vidimo, jo lahko zelo dobro občutimo. Vhod v temačno Tkalco jamo, ki je pravo nasprotje svetlemu Velikemu naravnemu mostu, ni nič manj izjemen od sprehoda pod mostom. Gre za pravo popotovanje v daljno preteklost, saj si tu zlahka predstavljamo, kako je nekoč izgledala sedaj porušena kraška jama.

Tkalco jamo si moramo ogledati tudi ob visokih vodah. Takrat reka Rak z vso silo priteče vanjo in nekaj deset metrov naprej hrupno ponikne v podzemlje. Prizor za tiste, ki smo vajeni le pritekanja vode na plano preko visokih slapov, mirnih obrhov ali zaganjalk, naravnost osupne. Kam teče ta reka, koga sreča na svoji poti in koga bomo srečali mi na poti globoko v svoje podzemlje?

Veliko zelene barve se lahko v poletnih mesecih naužijete tudi ob izviru Rakitnice.

Zahtevnost in oprema

Pot je lahka in označena. Izlet je primeren za otroke stare od 2 do 3 leta. Velik del poti bodo zmogli tudi mlajši, saj je pot povsem nezahtevna in večinoma položna. Veliki naravni most je najlepši, ko je gladina reke Rak srednje visoka, most pa najlepše doživimo poleti, ko reka med Velikim naravnim mostom in Tkalco jamo usahne. Takrat se lahko sprehodimo pod mostom in po strugi reke v Tkalco jamo in se nato povzpnemo iz nje skozi stransko okno.

Kratka pot do stranskega okna Tkalce jame je spolzka, pot skozi samo okno pa strma in varovana z jeklenicami. Tu najmlajše med vzponom primemo za roko, da jim ne zdrsne ali jim pomagamo z nošenjem.

Višina in čas

• Izhodišče: 520 m.
  • Najvišja točka na poti: 555 m.
  • Višinska razlika na poti: 124 m.
  • Časi: Izhodišče - Veliki naravni most in Tkalca jama: 45 minut. Krožen povratek po makadamski cesti: 25 minut.

Kako do izhodišča?

Vozite se po primorski avtocesti. Zapustite jo na izvozu za Unec. Z vožnjo nadaljujete proti omenjenemu kraju, kjer ste pozorni na oznake za Rakov Škocjan in Postojno desno. Cesta vas v nadaljevanju vodi povsem ob avtocesti, kjer postanete pozorni na smerokaz, ki usmeri levo na makadamsko cesto proti Rakovemu Škocjanu. Te ceste se držite vse do hotela Rakov Škocjan, kjer parkirate.

Vzpon

S hojo pričnete po makadamski cesti, po kateri ste se pripeljali. Po morda 10 metrih hoje zavijete desno na pot, ki vas hitro pripelje do razpotja za Mali naravni most desno in za Veliki naravni most levo. Sledite markirani pešpoti, ki vas pripelje do Kotličev, kjer prečkate makadamsko cesto. Pot vas vodi mimo globoke kotanje, imenovane Kotel, iz katere se po obilnem deževju pretaka voda v Kotliče. Nato ponovno prečkate cesto in greste naprej v gozd.

Pešpot, ki se občasno precej oža, pripelje do makadamske ceste in nato desno čez veliko gozdno jaso. Na njenem robu pot zavije desno in vas nad travnato dolino reke Rak pripelje do Velikega naravnega mostu. Če je struga pod mostom suha, se po njej sprehodite do približno dvesto metrov oddaljene Tkalce jame. Vstopite vanjo in se povzpnete levo proti stranskemu oknu, skozi katerega ponovno pridete na plano. Ta kratek del poti je spolzek in kljub temu, da je okno varovano z jeklenico, se morate v vseh letnih časih paziti zdrsa.

Nad oknom nadaljujete levo proti ruševinam cerkvice svetega Kocijana. Pot vas v dobrih dveh minutah pripelje do makadamske ceste, ki se je držite približno tristo metrov, ko vas oznake usmerijo levo proti cerkvici, do katere imate še dobro minuto hoje.

Povratek

Od ruševin cerkvice se vrnete nazaj do makadamske ceste, po kateri se vrnete na izhodišče.

Opis poti in fotografije: V naravi.

Bi radi več predlogov za izlete? Tukaj lahko najdete predloge tako zahtevnih kot manj zahtevnih, družinskih ali bolj adrenalinskih opisov poti, in to z vseh koncev Slovenije. S sogovorniki iz Planinske zveze Slovenije in Gorske reševalne zveze Slovenije pa smo pripravili tudi upoštevanja vredne nasvete za varno pot v gore.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.