Ideja za izlet: Pot na Ribniško jezero

Odkrijte enega izmed najlepših kotičkov Pohorja.

Ribniško jezero se nahaja tik pod Jezerskim vrhom. Geologi pravijo, da jezero ni staro. V primerjavi z na stotine milijonov let starim Pohorjem je staro le približno osem tisoč let. Pot na Ribniško jezeru vodi po brvi, speljani med barjanskim ruševjem. Na koncu se brv razširi in ob toplih dneh se lahko nanjo zleknete, pozimi pa občudujete in se prepustite lepi naravi. Predlagamo vrnitev čez Črni vrh.

Zanimivosti

Če nepoboljšljivi romantiki pravijo, da skozi oči svoje najdražje vidijo v dno njene duše, bi se skozi jezero lahko potopili do dna mogočnega Ribniškega Pohorja? Bi skozi jezero lahko videli najglobje in davne skrivnosti našega najstarejšega gorovja?

Zahtevnost in oprema

Opisan izlet je zaradi svoje dolžine primeren za otroke, stare 4 do 5 let, pri čemer med povratkom izpustimo ovinek do Črnega vrha. Če greste na pot z mlajšimi otroki ali želite prehoditi le lepši del opisane poti, se zapeljite do Ribniške koče in se nato odpravite preko Jezerskega vrha do Ribniškega jezera. V tem primeru greste vsekakor še do Črnega vrha, ki je najvišji vrh Pohorja.

Del od Ribniške koče do Ribniškega jezera bodo večinoma zmogli tudi otroci, stari 2 do 3 leta, pri čemer najmlajšim pri hoji po potrebi pomagajte z nošenjem. Če se na pot odpravite pri Ribniški koči, bodo zložen ovinek do Črnega vrha zmogli tudi otroci, stari 4 do 5 let.

Predstavljena pot je nezahtevna, primerna je za vse letne čase, po njej pa se lahko podate v običajni pohodni obutvi.

Višina in čas

Najvišje točke na poti: Črni vrh: 1543 m, Jezerski vrh: 1537 m, Ribniško jezero: 1490 m.
Višina izhodišča: 1101 m.
Višinska razlika: 433 m.
Časi: Koča Pesnik–Črni vrh: 2 uri 20 minut.

Kako do izhodišča?

Iz Dravograda se peljete proti Mariboru, za Radljami ob Dravi pa v krožišču zapustite glavno cesto proti Mariboru in z vožnjo nadaljujete proti Vuhredu, Ribnici na Pohorju in Ribniški koči. Za mostom preko reke Drave se peljete preko Vuhreda in cesti še naprej sledite proti Ribnici na Pohorju. Po približno 10 km vožnje prispete do središča Ribnice na Pohorju.

V središču Ribnice na Pohorju vas bo smerokaz za Ribniško kočo (8 km), usmeril levo. Po tej cesti se boste po slabih 6 kilometrih vožnje pripeljali do koče Pesnik, kjer parkirate.

Vzpon

Od koče Pesnik greste naprej po makadamski cesti, po kateri ste se pripeljali, a le do prvega križišča, kjer vas markacija usmeri desno na pešpot, ki vodi v gozd. Višje se priključite širokemu, a slabo vzdrževanemu gozdarskemu kolovozu, ki mu sledite kar nekaj časa. V nadaljevanju vas vodi preko ožje makadamske ceste, kjer vas planinska markacija usmeri levo na slab kolovoz.

Že po nekaj minutah hoje vas markacija usmeri na pot, ki se drži gozdarske drče. Vzpon, ki je sprva dokaj strm, se višje položi in kmalu ponovno prične strmo vzpenjati. Nad strmino prečkate poseko. Tu se pot obrne desno in vodi mimo prve počitniške koče. Držite se makadamske ceste, ki vas po dobri minuti ali dveh pripelje do smučišča na Ribniškem Pohorju in Ribniške koče.

Pri koči nadaljujete s hojo po široki makadamski cesti, ki se zložno spušča. Nižje, na razglednem ovinku, stopite na pešpot, ki se vzpenja naravnost v široko in razgledno travnato pobočje. Držite se pešpoti, ki nas hitro pripelje na prostran in razgleden Jezerski vrh z visokim spomenikom, posvečenim padlim borcem planincem.

Pri spomeniku vas planinska tabla usmeri proti Ribniškemu jezeru. Sledite pešpoti, ki se zložno spušča proti jezeru. Sprva vodi skozi redko, s smrekami zaraščajoče pobočje. Nato pripelje do brvi, po kateri se nato v dobri minuti sprehodite do jezera.

Sestop

Po isti poti se vrnete do široke makadamske ceste, ki vodi do Ribniške koče. Tu zavijete levo na neoznačen kolovoz, ki preči široka travnata pobočja. Ves čas zložna pot vas izmenično vodi preko travnatih pobočij in skozi smrekov gozd. Držite pa se je vse do razpotja, kjer gre levo pot proti Črnemu vrhu in Grmovškovemu planinskemu domu pod Veliko Kopo, desno pa proti Ribniški koči. S hojo nadaljujete levo.

Hodite po širokem kolovozu. Pot je večinoma zložna. Vodi mimo razpotja za Mislinjo levo navzdol, se v nadaljevanju kratko nekoliko strmeje povzpne, sledi pa ponovno zložen vzpon. Tik pod Črnim vrhom pridete do razpotja, kjer gre desno smer za Grmovškov dom – to je krajša bližnjica. Zavijete  proti Črnemu vrhu, do katerega imate samo še nekaj kratkih minut zložne hoje. Na vrhu je vpisna skrinjica.

Še več idej za izlete in nasvetov za varno pot najdete tukaj.

S Črnega vrha se po isti poti vrnete do razpotja, kjer ste prvič zavili levo proti Grmovškovemu domu pod Veliko Kopo. Tu sedaj ne zavijete desno na prvotno pot, temveč se držite naravnost. Sledite širokemu kolovozu, ki vas v pretežno zložnem vzponu v približno 15 minutah pripelje do Malega Črnega vrha, kjer se nahaja smučarsko akumulacijsko jezero in počitniška hiša. Še naprej se držite iste poti, po kateri se v nekaj minutah spustite do Ribniške koče. Od tu se na izhodišče pri koči Pesnik vrnete po isti poti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, aktivno življenje, prosti čas, pohodništvo, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.