Ideja za izlet: Piramida, Mestni vrh in Kalvarija

Piramida, Mestni vrh in Kalvarija so griči, ki obdajajo Maribor s severne strani.

Mariborski Mestni park, ki je izhodišče izleta, je že sam po sebi vreden samostojnega obiska, saj upravičeno velja za enega najlepših mestnih parkov pri nas. Od treh vzpetin je najbolj obiskana Piramida, za vse pa so značilni vinogradi na njihovih južnih pobočjih.

Zanimivosti

Zlasti Piramida je edinstven preplet mestnega parka, vinogradov ter hiš. Slednje ne morejo skriti želje po višjih vinogradnih in razglednih pobočjih, a jim izvrsten preplet ter sožitje urbanega, kmetijskega in naravnega tega ne omogoča. Piramida in Kalvarija sta razgledni, medtem ko ima Mestni vrh predvsem povezovalno vlogo med prej omenjenima vrhovoma.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Celotna pot je primerna za otroke stare od 3 do 4 leta. Če se odločite za sprehod le na enega izmed treh vrhov, ga bodo zmogli tudi otroci, stari od 2 do 3 leta.

Zlasti krožna pot na Kalvarijo je primerna za najmlajše otroke.

Višina in čas

Višina: 386 m

Višina izhodišča: 278 m

Višinska razlika: 108 m

Časi: Krožna pot: izhodišče–Piramida–Mestni vrh–Kalvarija: 1 ura 45 minut.

Kako do izhodišča?

Zapeljete se skozi središče Maribora naravnost naprej po Prešernovi ulici do križišča, kjer zavijete na Tomšičevo ulico. V naslednjem križišču zavijete rahlo desno na Ribniško ulico, po kateri se zapeljete do manjšega parkirišča pri Gostilni pri treh ribnikih, na Ribniški 9.

Vzpon in Spust

S parkirišča greste po parku navzdol. Za drugo hišo prečkate Ribniško cesto in se po pločniku sprehodite navzgor do približno 50 m oddaljenega razcepa. Zavijete desno na ozko cesto in se sprehodite mimo informacijske table. Stopite na široko in razgledno sprehajalno pot, ki vas vodi med vinogradi in nad hišami ob vznožju Piramide. Višje pridete do razpotja, kjer nadaljujete desno. Po dobri minut pridete do kapele na Piramidi.

Po isti poti se vrnete do razpotja, kjer se držite naravnost. Položna pot vrh slemena je opremljena z učnimi tablami in s posameznimi klopmi. Poti se držite do smerokaza učne poti, ki vas usmeri levo navzdol.

Spustite se do ribnika. Držite se levo, na asfaltirani cesti pa naravnost. Skozi park se sprehodite do večjega ribnika. Držite se poti, ki vodi desno nad ribnikom. Pozorni ste na razpotje blizu klopi, kjer zavijete desno navzgor. Pot pripelje do obsežnih vinogradov na Mestnem vrhu. Nadaljujete ob ograji navzdol. Držite se je vse do ozke asfaltirane ceste. Tu zavijete levo in se ob ograji spustite do ceste ob mestnem parku.

Prečkate cesto in po pločniku stopite navzgor do prvega razpotja, kjer stopite na široko pešpot. Za kapelico se držite desno. Hitro pridete do cerkvice, posvečene sveti Barbari in Rozaliji vrh Kalvarije. Greste mimo cerkvice in se spustite do razpotja.

Položna in razgledna pešpot nad vinogradi pripelje do razgledišča z več informacijskimi tablami. Od tu se spustite do ceste, po kateri se sprehodite do mestnega parka. Prečkate cesto in nadaljujete naravnost skozi park. Ko pridete do široke promenade, nadaljujete levo navzgor vse do izhodišča.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.