Ideja za izlet: Polhograjska Grmada

Da se med spustom izognete strmim predelom poti, se vrnite preko Mačkovega grabna.

Pristop na Grmado mimo cerkvice svete Uršule in Male Grmade daje vtis, da se boste povzpeli precej višje, kot se v resnici. Od cerkvice naprej je velik del poti gruščnat, zlasti ozek in razgleden greben že proti koncu poti pa daje vtis pristne visokogorske pokrajine. Na izhodišče se vrnite po položnem Mačkovem grabnu, kjer je korak hiter in udoben.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Izlet je zaradi svoje dolžine primeren za otroke stare 5 let ali več. Da se med spustom izognete gruščnatim in strmim predelom poti, kjer se morate varovati zdrsa, se lahko vrnete preko Mačkovega grabna. Tako je spust sicer nekoliko daljši, a za vaše otroke precej bolj udoben in varen.

Višina in čas

Višina: 898 m.

Višina izhodišča: 401 m.

Višinska razlika: 497m.

Časi: Izhodišče-Polhograjska Grmada preko Setnice: 1 ura 15 minut, povratek preko Mačkovega grabna: 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča

Zapeljete se do Polhovega Gradca. Ko se nahajate v naselju, prečkate rečico Božno. Takoj za njo vaša cesta zavije levo, vi pa greste naravnost mimo avtobusne postaje z bifejem na levi strani. Po ovinkasti in ozki cesti se povzpnete mimo starega mestnega jedra in nato spustite do polhograjske graščine.

Zapeljete se skozi njeno dvorišče in se še naprej držite ceste. Po približno 800 metrih ste pozorni na ožjo asfaltirano cesto na desni strani in leseno tablo, ki vas opozarja na Mačkov graben. Zavijete desno in čez morda 50 metrov parkirate na manjšem prostoru ob cesti.

Vzpon

Hodite po cesti, ob kateri ste parkirali. Že po dobri minuti pridete do križišča, kjer vas planinske table usmerijo desno na asfaltirano cesto. Po nekaj minutah pridete do naslednjih planinskih tabel, ki vas tokrat usmerijo levo na gozdno pešpot. Držite se je vse do zaselka Setnica. Preko dvorišča turistične kmetije se sprehodite do cerkvice svete Uršule.

Za njo greste po stezici preko travnika in se po gruščnati poti povzpnete na Malo Grmado. Nato se držite razgledne grebenske poti, ki vas pripelje na vrh Polhograjske Grmade.

Še več idej za izlete in nasvete za varen obisk gora smo pripravili v okviru akcije Očistimo gore.

Spust

Držite se smeri za Gonte in Tošč. Na Gontah pri planinskih smerokazih zavijete levo v gozd. Pot vas pripelje do samotne gorske kmetije in nato naprej po makadamski cesti do prvih hiš v Mačkovem grabnu. Tu se držite levo. Po cesti se ob potoku spustite na izhodišče.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje