Ideja za izlet: Peč Tromeja

Gora na stičišču narodov in jezikov.

Peč oziroma tudi Tromeja se nahaja na stičišču treh narodov in kar štirih jezikov: slovenskega, furlanskega, italijanskega in nemškega. Zaradi tega je bila uvrščena v mednarodno verigo spomenikov, posvečenih miru.

Zahtevnost in oprema

Peč je sicer pošten tisočak, a nanjo vodi lahka označena pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Lahko si naredite tudi družinski izlet, saj pot je primerna za otroke, stare od 3 do 4 leta. Vzpona je v resnici nekaj manj kot 300 m.

Višina in čas

Višina: 1508 m.

Višina izhodišča: 1220 m.

Višinska razlika: 288 m.

Časi: Izhodišče-Peč-Tromeja: 1 ura.

Na poti boste šli mimo nekaj klopic in učnih tabel, na vrhu pa vas bo pričakal spomenik prijateljstva med narodi, ograda s konji in razgled na Ziljsko dolino s širokim Dobračem.

Kako do izhodišča?

Peljete se mimo Kranjske gore do Rateč. V Rateče zavijete na drugem izvozu pred bencinsko črpalko. Zapeljete se mimo gostilne Mojmir do gostilne Šurc in pred njo zavijete levo na ožjo cesto. Nanjo vas opozarjajo smerokazi za Tromejo. Te ceste se držite približno 3.6 kilometra, ko postanete pozorni na pohodniške smerokaze za Tromejo po krajši in daljši poti. Parkirate ob cesti nekaj 10 metrov naprej od smerokazov.

Vzpon

Z mesta, kjer ste parkirali, se po makadamski cesti vrnete do smerokazov za Tromejo in zavijete v gozd po krajši pešpoti. Pot je široka, dobro nadelana in označena. Vodi vas zmerno strmo, skozi pretežno iglasti gozd. Le občasno se vzpenjate nekoliko hitreje.

Višje hodite ob meji z Italijo, ki poteka po strmem travnatem pobočju. Večkrat ga prečkate ali se vedno znova v okljukih vračate do njega. Poti sledite vse do vrha, ki ga dosežete po približno 1 uri zmerne hoje.

Spust

Vračate se po isti poti ali krožno po makadamski cesti. Če se odločite za krožni povratek,  vas makadamska cesta sprva vodi ob smučišču, nato pa kmalu zavije bolj desno v gozd. Tej cesti sledite vse do izhodišča, ki ga dosežete po približno 1 uri zmerne hoje.

Opis poti, fotografije in posnetek: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.