Ideja za izlet: Slivnica

Na našo najbolj priljubljeno čarovniško goro.

Slivnica je prijazna gora. Njen vrh ni preveč razgleden, zato pa lahko nižje pri velikem Domu na Slivnici skozi letne čase občudujemo spreminjanje Cerkniškega jezera. Slivnica je polna skrivnosti, temačnih in zlobnih, pravi ljudsko izročilo. Po starem pripovedovanju so v jami pod vrhom prebivale coprnice.

Zgodovina in zanimivosti

Če se odločite za dolg krožen povratek po gozdni cesti, greste na vzhodnih pobočjih mimo ostankov cerkvice svetega Miklavža. Valvasor pravi, da je pri cerkvici gozdiček, iz katerega ni mogoče vzeti lesa.

Če od razvalin sv. Miklavža potegnete črto do samostana Stična, se na sredini sicer malenkostno prelomljene linije nahaja grad Turjak. Naključje ali še ena skrivnost Slivnice? Kdo bi vedel. Malo pred koncem poti greste mimo kačaste smreke. Drevo raste tik ob cesti in sodi med izjemne naravne redkosti. V Sloveniji naj bi jih bilo v naravnem okolju le okoli deset.

Danes se črnih babur s Slivnice ne boji nihče več.

Slivnica, čarovniška gora, je najlepša ponoči, ko se na njenih pobočjih čudimo odsevu polne lune na presihajočem jezeru.

Le kje na tem svetu je še mogoče doživeti kaj takega?

Zahtevnost in oprema

Odpravite se na enodnevni izlet na Slivnico, ki je zlasti zaradi višinske razlike primeren za otroke, stare od 4 do 5 let. Na vrhu se nahaja planinski dom. Do njega vodi gozdna makadamska cesta, s pomočjo katere si lahko pot na vrh občutno skrajšate. Tako lahko Slivnico osvojijo tudi otroci, stari od 2 do 3 leta ali mlajši.

Pot je lahka in delno označena. Spodnji del poti je neoznačen, vendar dobro nadelan in ji ves čas zlahka sledimo. Med krožnim povratkom se ves čas držite makadamske ceste, ki je markirana le v spodnjem delu. Potrebna je običajna pohodniška oprema.

Višina in čas

Izhodišče: 652 m.

Višina: 1114 m.

Časi: Izhodišče – Slivnica: 1 ura 25 minut.

Kako do izhodišča?

Primorsko avtocesto zapustite na izvozu za Rakek, Unec in Cerknico. Nato se preko Rakeka zapeljete do Cerknice, kjer na krožnem križišču pred mestom sledite tabli za Dom na Slivnico, drugi izvoz. Po glavni cesti se peljete skozi naselje. Ko naša cesta že v naselju zavije ostro levo, ste pozorni na tablo za Dom na Slivnici, 8 km. Tu zavijete desno in na naslednjem križišču morda 50 metrov naprej levo proti Brezjem in tovarni Mineralki. Peljete se mimo tovarne Mineralka in nato na križišču za Brezje-levo zavijete desno ponovno za Dom na Slivnici.

Asfaltirana cesta se hitro prelevi v makadamsko. Po morda 100 metrih vožnje pridete do prvega razpotja makadamskih gozdnih cest na desni strani. Tu parkirate. Izhodišče je neoznačeno, a boste na robu križišča opazili dobro nadelano pešpot, po kateri pričnete s hojo.

Vzpon

S hojo pričnete po pešpoti ob robu ceste, kjer ste parkirali. Sprva hodite skozi gozd, nato pa se teren odpre. Pot vodi neposredno v breg, a je vzpon kljub temu zmeren in ne prestrm. Vzpenjate se po ozkem travnatem pasu, ki višje postane razgleden. Nad travnatim pobočjem stopite v gozd, kjer se pot nekoliko položi. Mimo posameznih jas, ki se počasi zaraščajo, pridete do makadamske ceste, kjer nadaljujete naravnost. Že po približno 10 metrih hoje pridete do naslednje gozdne ceste.

Te ceste, ki se zložno vzpenja, se držite kar nekaj časa, vse do markacije, ki vas usmeri desno preko električne ograde na širok pašnik. Sledite markacijam, ki vas vodijo preko pašnega travnatega pobočja, ki ponuja razglede na jezero, Javornike in proti Snežniku. Višje, že pod kočo, pot zavije desno in mimo posameznih dreves hitro pripelje do Doma na Slivnici. Greste preko terase doma. Na njenem koncu zavijete levo na široke lesene stopnice, ki vodijo v gozd. Sledite markacijam, ki vas preko makadamske ceste vodijo na pešpot v gozd. Po dobri minuti hoje pridete na vrh Velike Slivnice.

Sestop

Vrnete se do planinskega doma in stopite na makadamsko cesto. Držite se je vse do izhodišča. Nižje v bližini cerkvice svetega Miklavža na križišču zavijete levo za Cerknico, desno pridete v Grahovo. V nadaljevanju se z leve priključi markirana pot, že blizu izhodišča pa greste mimo redke kačaste smreke.

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.