Ideja za izlet: Miklavž na Gorjancih

Obiščite znamenit jugovzhodni kotiček Slovenije.

Miklavž je priljubljena izletniška točka na robu planotastega ravnika visoko na Gorjancih. Tik nad Domom pri Miklavžu stoji na razglednem vrhu cerkvica Svetega Miklavža. Nedaleč stran, na robu košenic, se v plitvi kotanji, imenovani Izero, nahaja več manjših jezerc.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Opisan družinski izlet ni zahteven. Primeren je za otroke, starejše od treh let. Po potrebi jim pomagamo z nošenjem.

Poleg neokrnjene narave vas bodo navdušile tudi številne legende in pripovedke, povezane s temi kraji.

Višina in čas

Višina: 964 m.
Višina izhodišča: 822 m.
Višinska razlika: 142 m.
Časi: Gospodična-Miklavž na Gorjancih: 45 minut.

Kako do izhodišča?

Vozite se po dolenjski avtocesti. Zapustite jo na izvozu Novo mesto - vzhod. Držite se smeri za Metliko. Na prelazu Vahta (616 m) zavijete levo na makadamsko gozdno cesto. Po približno 10 kilometrih vožnje pridete do Planinskega doma pri Gospodični. Parkirate na parkirišču pred domom.

Opisan izlet je lahek in krtek. Če ga želite podaljšati, se lahko tudi do Planinskega doma pri Gospodični podate peš.

Vzpon

Najprej si oglejte znameniti izvir Gospodična pod planinskim domom. Nato se vrnite in greste mimo planinskega doma proti Miklavžu. Na pravo pot vas usmerijo planinske table. Za domom pridete do gozdne pešpoti.

V zmernem vzponu vas pot pripelje do široke gozdne makadamske ceste. Tu nadaljujemo levo. Hitro pridete do križišča makadamskih cest, kjer nadaljujete naravnost. Pot pripelje do naslednjega, tokrat večjega križišča. Planinska tabla vas usmeri na makadamsko cesto, ki mimo legendarnega Krvavega kamna in kasneje številnih košenic vodi do Doma pri Miklavžu.

Za domom se povzpnete do cerkvice Svetega Miklavža. Sprehodite se tudi do plitve kotanje Izero s številnimi jezerci. Vrnete se po isti poti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.