Ideja za izlet: Izvir Rakitnice

Izvir Rakitnice, ki je tudi vodno zajetje in zato ograjen, nas preseneti s svojo lepoto in mirom.

Pot vas vodi skozi dolino, skrito med Bukovico in mogočno Veliko goro. Velik del poti vas tik pod vršnim robom Velike gore spremljajo visoke apnenčaste stene. Ljudsko izročilo pravi, da so to od sonca in nevestine togote okameneli svati.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke, stare 3 do 4 leta. Pot je ves čas izrazito nezahtevna in primerna tudi za mlajše. Zaradi njene dolžine jim po potrebi pomagate z nošenjem.

Izvir Rakitnice očara z smaragdno zeleno barvo.

Višina in čas

Višina: 591 m - najvišja točka na poti, izvir Rakitnice 488 m.

Višina izhodišča: 560 m.

Časi: Izhodišče-izvir Rakitnice: 1 ura.

Kako do izhodišča

Po regionalni cesti Ljubljana-Kočevje se peljete do Ribnice, kjer zavijete desno proti centru mesta. Na prvem semaforju zavijete desno in na križišču, kjer cesta zavije prednostno levo, nadaljujete naravnost proti Sodražici. Peljete se mimo gradu in prečkamo most.

Čez približno 100 metrov zavijete desno proti vasi Zadolje. Pot nadaljujete preko travnikov vse do gozda, kjer se cesta prične vzpenjati. Držite se je vse do vasi Zadolje. Parkirate na začetku naselja ob cesti pri lesnem obratu.

Vzpon

Napotite se proti vasi Zadolje. Že proti koncu naselja zavijete levo med hiše. Cesta se obrne desno in že čez nekaj metrov zavijete desno navzdol na ožjo asfaltirano cesto. Hitro pridete do zadnje domačije, kjer se cesta prelevi v kolovoz. Vodi vas po dolgi in ozki dolini pod Veliko goro. Hodite mimo številnih pašnih in košnih travnikov, vrtač in lovskih opazovalnic.

Ves čas se držite kolovoza, ki vas na koncu doline pripelje v gozd. Tu se pot prelevi v gozdno makadamsko cesto. Držite se je vse do vasi Blate. Ko v vasi pridete do prvega asfaltiranega križišča in hiše z naslovom Blate 4, zavijete na cesto, ki vas vodi desno nazaj. V nekaj minutah pridete do izvira Rakitnice.

Opis poti in fotografije: V naravi.

Bi radi več predlogov za izlete? Tukaj lahko najdete predloge tako zahtevnih kot manj zahtevnih, družinskih ali bolj adrenalinskih opisov poti, in to z vseh koncev Slovenije. S sogovorniki iz Planinske zveze Slovenije in Gorske reševalne zveze Slovenije pa smo pripravili tudi upoštevanja vredne nasvete za varno pot v gore.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje