Ideja za izlet: Golte

Mimo treh planinskih koč na Golte.

Golte so planinski raj za vse, ki radi dihate gorski zrak. Povsem na vrh se lahko popeljete s sedežnico, zato je pot primerna tudi za tiste, ki se neradi preveč zadihate. Morda pa vam ob pogledu na lepoto sosednjih vrhov zmanjka sape in vas zamika, da si naslednjič nadenete pohodniške čevlje in se odpravite peš.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke, stare 3 do 4 leta. Ob pomoči staršev jo bodo zmogli tudi mlajši. Otrokom se lahko izlet popestri z gondolo ali sedežnico.

Spusti »downhill« kolesarjev, katerih progo na začetku izleta večkrat prečkate, so zelo atraktivni.

Zanimivi pa so tudi ogled vhoda v jamo Ledenico in cvetoči pašniki s kravami in konji. Pot vodi mimo treh planinskih koč.

Višina in čas

Višina: 1571 m.

Višina izhodišča: 1356 m.

Višinska razlika: 215 m.

Časi: Pot do koče Stari stani: 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča

Avtocesto zapustite na izvozu Šentrupert, Gornji grad, Mozirje. V Mozirju na drugem krožnem križišču zavijete proti Šmihelu in Goltem. Čez približno 2 kilometra prispete do križišča, kjer zavijete desno proti Goltem (če se na Golte povzpnete z gondolo, zavijete tu levo proti gondolski postaji) in se preko Šmihela po ovinkasti cesti povzpnete vse do hotela na Golteh. Parkirate lahko tudi na parkirišču pri Alpskem vrtu.

Vzpon

Z izhodišča greste mimo zgornje postaje gondole. Za hotelom Golte zavijete na široko kolovozno pot/cesto, ki vas vodi po smučišču. Sledite oznakam Pot po Golteh, ki vas pripeljejo na vrh smučarske proge in naprej do koče Trije ploti. Pred tem izpustite ovinek do vrha Medvedjak.

Za kočo nadaljujete z vzponom na zaobljen travnat vrh nad akumulacijskim jezerom. Na koncu slemena greste mimo klopi do roba gozda, kjer pot zavije na travnato pobočje. Preko široke smučarske proge se spustite do koče Stari stani, pred katero zavijete ostro desno nazaj.

Hodite pod sedežnico, a hitro zavijete na gozdno pešpot, ki vas pripelje do širokega pašnika. Prečite ga do sredine, kjer vas pod električnim daljnovodom tabla usmeri v pobočje. Pridete do gozdne jase, ki jo prečkate. Oznake na poti vas hitro usmerijo na gozdno pešpot. Sledite jim do Jezerc in nato naprej v pobočje. Izmenično hodite preko močno zaraščenih planin.

Pešpot se počasi obrne navzdol, preide v slab kolovoz in vas pripelje do makadamske ceste. Takoj za prvim ovinkom vas tabla usmeri navzdol na stezo. Mimo lesene hiške se spustite v ozko pašno dolino, kjer se pot obrne nazaj in vas pripelje na manjšo jaso. Mimo mlake greste naprej v gozd in se pričnete spuščati po slabšem kolovozu. Vaše poti se držite vse do Mozirske planine z leseno kapelo. Od tu greste do makadamske ceste, ki vas desno pripelje na izhodišče.

Vrnete se po isti poti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.